onsdag 7 oktober 2009

HDMI kabel

Så sent som i förra veckan/förra veckan igen, fick jag reda på att man kunde koppla min dator till tv:n med en HDMI kabel. Sweet! Inte skulle det väl vara så svårt att hitta en sådan kabel tänkte jag. Började imorse leta efter kabeln på nätet, men gav lika snabbt upp igen. Redan efter några minuters kabel-letande kände jag mig totalt tilltrasslad. Det var visst inte så lätt som jag trodde. Kabeln verkar finnas i huuur många "versioner" som helst i alla möjliga längder och varianter som bara gör allt ännu mer obergipligt för en oteknisk person. Den här kabeln får nog vänta ett tag. Allt blev plötsligt bara väääldigt jobbigt. Varför kan det inte bara finnas en kabel som passar till allt?Jag HATAR verkligen teknik när jag inte förstår mig på det!

5 kommentarer:

Henke sa...

Vilken tur för dig att jag är teknisk då... :)

HDMI-kabeln fixar vi i ett nafs!!

Var det inte jag som tipsade dig om det eg? :O

Susanna sa...

Gött! Du är bäst!

Tänk att det var du som tipsade mig =0)

Anonym sa...

En sådan vill jag med ha. Tror att jag ska fixa en sådan snart också! Tack för ikväll, det var kul att se dig igen!Kramar blondie

Anonym sa...

om jag inte minns fel så har du en laptop ?
borde ta med dig laptopen och sladden så är dom mer än gärna villiga att visa dig hur man gör på ON/Off eller där du köpte sladden.

/M

Susanna sa...

Nr 1: Jag har inte köpt sladden än! (Ska få hjälp med det.)

Nr 2: Jag har en laptop.

Nr 3: Sus handlar på nätet och inte på ONOFF!