lördag 31 oktober 2009

Prográaaaaa...M

Godmorgon kära läsare!

Gårdagen med Lina var toppen! Svensson-Svensson var lika roligt live som på tv, och i pausen höll vi på att skratta sönder oss åt en liten flicka (max 12 år) som sålde program till föreställningen. Prográaaaaaaa....M, prorgráaaaaaa...M, prográaaaaaa...M, hörde man henne ropa. Hon drog ut på a:na sanslöst mycket, vilket inte bara var jobbigt, utan helt sjukt sanslöst jobbigt att lyssna på. Man kunde knappt föra en norma konversation, för man visste att så fort hon skulle säga "prográaaaaaa....m" så skulle man brista ut i skratt.

Efter föreställningen åkte vi till Midhems Donka för tjejsnack och lite fika (varm choklad och paj). Stans andra fikaställen hade redan hunnit stänga, så Donkan blev vårt enda alternativ. Trots vårt "sunkiga" alternativ hade vi det ändå supermysigt och super-roligt. Vi pratade om allt från den brun-gröna inredningen till pärlpyssel, och när vi lämnade stället hade vi så gott som hunnit smula sönder allt som fanns på brickan =0)

Måste även inflika att Lina sjöng tidernas "vackraste" sång i bilen på väg till Donkan. Det var en egenkomponerad sång om mig. Den var så rolig så jag bokstavligen talat nästan sket på mig av skratt. Tack Lina! Jag skrattar fortfarande =0)

Idag blir det en ganska så lugn dag. Det är mammas födelsedag, så det blir lite mysigt födelsedagsfirande här hemma.

Nu blir det tårtbak med mamma=0)

Kram på er!


PS: Bilder från igår

2 kommentarer:

Linis sa...

Haha vilket inlägg. Jag skrattar så tårarna rinner. Kom precis på att jag glömde skriva om prograaaaaaam i mitt egna inlägg men skit så kul det var. Haha! Bra att sången var uppskattad, ska kompa vidare på den :) Superfina bilder din kamera tagit, lust att skicka över någon bra bild när du har tid? Kram min fin fina vän!

Linis sa...

Åh just det. det avhuggna fingret. kom först inte på varför min hand såg så konstig ut men nu så. hahaaha jag är helt sinnessjuk!