söndag 4 oktober 2009

I need help!

Halloj kära läsare!

Idag har jag haft tidernas kanske mest stressfria förmiddag. Sååå himla skönt!

På eftermiddan blev det Friskis i vanlig ordning. Först familjejympa, och sen knattejympa. På knattejympan grillade barnen mig riktigt rejält. Dem gjorde precis allt det dem inte skulle göra, och ett tag ville jag nästan gråta och gå därifrån. Allt kändes hopplöst! Tack och lov så fick jag mot slutet lite hjälp med småsaker av 2 föräldrar som tyckte extremt synd om mig. Jag vill bara säga TACK! TACK! TACK! till dessa snälla människor.

Jag är i starkt behov av en värd till mitt knattepass. Är du intresserad? Hör då genast av dig till Marie som är värdansvarig på Friskis Malmö!

Ni som nu undrar vad jag behöver hjälp med kommer säkert skratta när ni läser mina punkter, men det är småsaker som tar tid och är jobbiga att sköta samtidigt som man förbereder sig inför ett pass/leder ett pass.
  • Ta fram en bringare med vatten + muggar.
  • Se till att föräldrarna skriver upp barnen på närvarolistorna.
  • Hjälpa barnen knyta skorna om det skulle behövas.
  • Följa med barnen på toa om det skulle behövas.
  • Släcka lampan vid nedvarvning.
  • Hålla koll på barnen! /Säga till dem vid behov! (Viktigaste uppgiften! Dem är verkligen överallt!)
  • Hjälpa till att vara monster/kittla barnen.
  • Torka upp vattenfläckar på golvt efter vattenpausen så att inte barnen springer och halkar vid sista leken.

Det är nog de huvudsakliga uppgifterna. Inget jobbigt alls, men det är smågrejer som stjäler massor av tid från själva träningen.

Nu måste jag skriva på projektplanen. Den ska in imorgon, så ikväll blir det bara till att skriva, skriva och skriva!

Ha det super allesammans!

Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, jag skulle mer än gärna hjälpa till men jag bor inte i närheten tyvärr =P.
du kanske behöver en pisska ? =)

/M

Susanna sa...

Är det min stalker som är tillbaka på bloggen igen?

Anonym sa...

haha, när blev jag tagad Stalker ?

/M

Susanna sa...

Sen i våras..haha =0)

Anonym sa...

jaha, ja då får jag väl vara the friendly neighbourhood stalker då =P

ja någon slags superhjälte måste väl vi alla vara

/M