tisdag 27 maj 2008

Dag 2

Det har bara gått en dag och jag känner redan att jag har börjat få mer kontroll över mig själv. Känns jätteskönt!

Kostdagbok


9.30, frukost: Ingefärashot, fiberberikad havregrynsgröt med linfrökross, psylliumfrön och skivade jordgubbar ovanpå samt en kopp nyponte (utan socker el. honung).

12.00, lunch: Pastasallad (Cappelli (Fullkorn Dinkel) pasta med isbergssallad, gurka, purjulök,röd paprika och avocado + dressing (rödvinsvinäger, solrosolja, salt och peppar) )

14.10, mellanmål 1: Ett grönt äpple

15.45, mellanmål 2: Ett grönt äpple

18.10, middag: Ugnsstekt kycklingsfilé med fullkornsris + isbersallad med vitlök och pumpaolja.

Vattenmängd: Ca 1,5-2 liter

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fysisk aktivitet:

15.45: Lugn promenad från högskolan till Centralen i Kristianstad (ca 2 km).

18.50: Rask promenad i 1 h och 10 min + styrkeövningar i ca 10 minuter.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

PS: Var medveten om att jag kan uppdatera samma inlägg flera ggr om det skulle tillkomma mer fysisk aktivitet eller kostintag. Även bilder kan komma in senare.

1 kommentar:

nettis sa...

Hahaa, promenad från skolan till centralen :D Men det är bra, allt räknas :P