måndag 26 maj 2008

Nya tag!

Jag måste skärpa mig på allvar nu. Den senaste tidens stress har gjort mig galen, vilket resluterat i dålig kosthållning och sviktande blodsockerkurva. Jag hatar känslan. Från och med idag har jag därför bestämt mig för att börja skriva kost- och träningsdagbok här på bloggen. Det är ett sätt både för mig själv, men också för er att hålla koll på mig. Nu finns det ingen utväg...Nu gäller det!

Kostdagbok

06.00, frukost: Ingefärashot, en portion fiberberikad havregrynsgröt med linfrökross+psylliumfrön. En kopp kamomillte (utan honung el. socker)

09.05, mellanmål 1: 7 st rädisor

10.00, mellanmål 2: Ett grönt äpple

11.10, lunch: Tonfisksallad (tonfisk, purjulök, rädisor, tomat och gurka)

14.45, mellanmål 3: Ett grönt äpple

15.15, mellanmål 4: En trehörning (Pressbyråns grova bulle) med Lätta (1 litet paket) och Billingeost 26% (2 skivor)


17.20, middag: En tallrik linssoppa

19.15, kvällsgott: jordgubbar (ca 10 st)

22.10: 2 st bananer

Vattenmängd: ca 1,5 liter

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dagens träning: Ingen (Jävligt dåligt, fast jag kände mig oerhört trött när jag kom hem från Kristianstad idag.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

ingefära mums :) duktig du varit idag, fortsätt så... äta ofta men lite o inför mer träning för att snabbare komma i form till beachen 08 :D

nettis sa...

Vad duktig du är!!! Jag har krängt som jag vet inte vad idag :( Får inspireras av dig :D :D

fajndivajn sa...

Du, jag tänkte exakt samma idag!! Jag ska starta min imorn hade jag tänkt.
Förresten, ska vi köra Core på torsdag? Kram!

Jacqueline sa...

duktigt, sus, men det verkar lite lite? vet du vad jag köpte på Malmborgs på Mobilia idag? Man kan blanda sin egen lösviktsmüsli! Köpte tre påsar: en med bara torkade aprikoser (avgudar), en med alla möjliga torkade bär o frukter o den sista, o mest nyttiga; puffad quinoa, puffad dinkel, dinkelflingor, boveteflingor, solrosfrön, pumpafrön, svarta sesamfrön o lite till. FATTAR DU? Det kan inte bli mer Anna Skipper över det! Så på morgonen tar man o mixar lite hur man vill från de tre påsarna. =) puss o kram! ps. Vill gärna ha receptet på din linssoppa!