fredag 9 maj 2008

Sol, sol, strålande sol


Dagen har precis som igår bjudit på massa sol och värme, vilket är MER än UNDERBART!!!

Dagens fysiska aktivitet:
  • Cyklat till och från Friskis Heleneholm (totalt 30-35 min cykling).
  • Gymmat med Maggsan i 1,5 timme.
  • Kört medeljympa på Friskis Parkmöllan med Ipek.

Gymmet var en exotisk upplevelse för min del. Det var nämligen första gången jag gymmade på Friskis. Det fanns inga instruktörer tillgängliga att boka idag så jag och Maggsan fick klara oss utan, vilket ibland gick lite si sådär. Maskinerna var rätt svåra att förstå sig på. En gubbe pushade oss rätt bra. Han pratade mer än vad han tränade och var med största sannolikhet polack =0) Riktigt rolig! Under träningen så testade vi nog dem flesta maskinerna. Cirkelgymmet var dock bäst! Maskinerna var inte alls klyddiga, vilket gjorde träningen mycket roligare. Jag och Maggsan konstaterade en sak under träningen i gymmet, och det är att killar borde vara lite mer som maskinerna i cirkelgymmet; okomplicerade och lätta att förstå sig på.

Nu ska jag duscha, sen ska jag läsa lite i Det sociala landskapet (kurslitteratur).

Kram kram

PS: Ni har väl inte missat att det är Let´s move kampanj på Friskis under hela maj? Friskis fyller 30 år, vilket innebär att alla medlemmar får lov att ta med sig vänner och familj att under hela månaden träna gratis (mot uppvisande av kupong). Känner ni för att träna GRATIS så är det bara till att knycka biljetter från mig eller helt enkelt joina mig på ett pass =0)


Inga kommentarer: