onsdag 21 maj 2008

Utvärdering semifinal 1.

Under semifinalen av Eurovision igår tippade jag 10 låtar som jag trodde skulle gå vidare till final. Tyckte inte att låtarna i den första semifinalsomgången var superbra precis, men av 10 tippade låtar gick 7 vidare. Min favorit i den första semifinalen var Andorras låt (http://youtube.com/watch?v=eRzUp-Z85r8). Tyvärr så gick den inte vidare =0(

Visste redan i förväg att Rysslands bidrag skulle gå vidare fastän att bidraget var värdelöst. Hade det inte varit för konståkaren Evgeni Plushenkos skridskoåkning så hade jag inte orkat kolla in i tv rutan. Sångarens kroppsspråk var bara irriterande att se på.

Semifinalens sämta bidrag var utan tvekan: Estlands, Moldaviens, Belgiens, Azerbadijans, Irlands och Bosniens. RIKTIGT, RIKTIGT DÅLIGA!!!!

Armeniens låt (http://youtube.com/watch?v=k1UnyY6XiXY&feature=related) tillhörde en av mina favoriter igår och jag tror att det kommmer att gå bra för den på lördag. Sjukt bra låt!

På torsdag är det semifinal 2, och jag har en känsla av att det kommer att bli en mycket bättre semifinalsomgång.

Nu kallar böckerna på mig...bäst att kila =0)

Ha en skön onsdag allihop!

2 kommentarer:

nettis sa...

Hehee, hur går pluggandet?

fajndivajn sa...

hej du! trevligt värre att se dig på friskis ju! förstår om yogan inte fungerade för dig, men du har ju åtminstone testat! nästa torsdag kör vi core alla tre, eller hur? ;)ha det underbart resten av kvällen!
kramar