fredag 16 maj 2008

Uppdatering- vecka 20

Min uppdatering denna veckan har inte varit den bästa kan jag erkänna, men det tänkte jag ta tag i nu =0)

Denna veckan har det blivit mycket Kristianstad för min del. Tidiga mornar (05.00) och mycket pendling, vilket inte har varit allt för roligt.

Igår och i onsdags har vi hållt på med strimma, dvs. personlig utveckling. I onsdags filmade vi oss själva, och igår granskade vi filmen. Jag mådde riktigt dåligt när jag hörde min egen röst. Efter igår kan jag UTAN TVEKAN konstatera att jag har klassens fulaste och grövsta dialekt. Tro det eller ej, men jag vågar knappt prata längre. Så illa är det!

På väg till Kristianstad igår var jag med om en liten sightsingtur på morgonen, vilket gjorde att jag nästan missade tåget. Av någon konstig anledning går buss nr 52 från samma hållplats som 5:an, vilket jag tidigare aldrig uppmärksammat. Visste inte ens att den busslinjen existerade. Bussen avgår i alla fall en gång per dag, så det kanske inte är så konstigt. Bussen jag klev på igår var oskyltad, och jag var HELT säker på att det var 5:an jag satt mig på. SÅÅÅÅ FEL!!! Chaffören kände igen mig och sa "det här är 52:an". Jag bara "Jaha, så bussen avgår 52, istället för 50 numera" (tio i) . Samtidigt ringde telefonen så jag gick och satte mig och försvann för en stund i min egna lilla värld. När jag avslutat samtalet upptäkte jag helt plötsligt att jag åkte åt helt fel håll. Förvirrad som jag var fattade jag INGENTING. Jag fick panik och började oroa mig över att jag skulle missa tåget. Bussen körde som tur var bara till Kvarnby för att sedan köra tillbaka igen. Tur att inte turen var allt för lång, för annars hade jag verkligen missat tåget till Kristianstad.

På hemvägen igår är jag nästan 100%-igt säker på att jag såg Patrik Klüft, ni vet Karolina Klüfts snubbe. Hur häftigt är inte det??? =0) Han, någar andra (tränare tror jag) och ett lag killar skulle iväg på träningsläger till solen. Både Patrik skor och väska var Reebok, så jag är helt säker på att det var ett gäng Friidrottare. Reebok sponsrar ju friidrottare om jag inte har fel =0) Hur som helst, det var sjukt spännande att tjuvlyssna och dessutom så var Patrik sjukt het. Borde kanske satsa på att träffa en friidrottare...haha =0)

(Patrik & Karolina Klüft)

På träningsfronten har jag varit lite lagom ambitiös denna veckan. I tisdags körde jag spinning, och igår blev det Core samt en joggingrunda. Känns extra kul att jag lyckats få Ipek och hennes syster till att bli riktiga Friskisfreaks =0) En tant på Friskis tjuvlyssnade på mig igår när jag pratade om hälsa och tyckte att jag var som en "vandrande reklampelare" med hälsoinformation. Riktigt kul =0)

Nu ska jag iväg och köpa cider. Ikväll blir det klassfest, så inatt blir det övernattning i Kristianstad.

Ha det super gott folk!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen usch Susanna! Han har ju hur ful som helst. Haha! Men smaken är som baken;) Tur att vi gillade våra brända korvar igår iaf. Haha!