lördag 15 december 2007

Lucka 15: Julshopping på Field´s







Halloj halloj kära läsare!

Jag är jätteledsen att jag inte uppdaterade bloggen igår. Dagen bara rusade iväg. Var först i Kristianstad och därefter var jag på Petrispexet.

Idag har jag varit i Danmark med Lina.

Dagen började med att väckarklockan ringde 7.00. Efter att ha tryckt på Snooze minst 3 ggr var det bara att stiga upp hur trött jag än var. Efter att ha käkat Rågfras med Lätt A- fil till frukost körde päronen mig till Svågetorp.

Klockan var strax innan 9.00 när jag träffade Lina. Piggnade till direkt när jag såg hennes smile.

Från 9.30 till 16.00 strosade vi omkring på Field´s. Verkligen sjukt roligt! Har skrattat mig gråtfärdig flera gånger om.

Det blev en hel del shopping. Lina var värst. Hon köpte typ 7 st hyacinter (blommor om någon undrar), prickiga gummistövlar, en sjungande jultomte som viftar med fötterna i ett badkar, julpapper i multipack och en hel del annat.

Själv så fyndade jag iittala ljuslyktor. Betalde 49 kr för en ljuslykta som egentligen kostade 130 kronor. Detta resulterade i att jag köpte 3 st lyktor. Känner mig jäkligt nöjd =0) Köpte även en gosig marinblå Niketröja.

Förutom glädje, skratt och shopping blev det även en del onyttigheter. På BK blev det både hamburgare och glass. (Illa, jag vet!)

Fields bjöd också på en skönsjungande "sångfågel" och en kringvandrande "haj". (Lina, hajjar du? Hahaha) Roligt värre!

Det var dagen i det stora hela. Har jag missat något så kanske Lina nämner det på sin blogg (linalinis.blogspot.com).

Tack och hej, leverpastej!

PS: Denna veckan har det knappt blivit någon träning för min del. Har haft fullt upp med skolan. Imorgon lovar jag att röra på mig!

Inga kommentarer: