lördag 22 december 2007

Lucka 22: Julstämning

Hur kommer det sig att man efter att ha sett en romantisk film alltid känner sig lyckligt småkär eller totalt supersingel?

Just nu svävar jag på moln i alla fall. Såg filmen Sweet home Alabama ikväll. Den är så vacker! Så bra! Och så romantisk!

Hur som helst.....

Idag vaknade jag 8.40. När väckarklockan ringde kändes det som att klockan var 6.00. Ville inget hellre än fortsätta sova. Hade ju avtalad tid med Ipek, så det var bara att stiga upp!

Strax efter 9.00 dök Ipek upp. För några dagar sedan bestämde vi oss för att ta en lite längre promenad än vanligt. Vi höll vad vi lovad =0)

Efter promenaden tickade klockan på snabbare än vanligt. Jag klädde granen, julpyntade, handlade julmat med mamma samt städade.

På kvällen när jag slog mig ner i soffan kändes det så juligt i huset. Julgransdoften i kombination med bakdofter, levande ljus och jultoner av idoldeltagarna skapade en riktigt mysig kväll.

Hoppas verkligen att hela julen blir lika mysig!

Kram kram

Inga kommentarer: