söndag 16 december 2007

Lucka 16: oSusig söndag!


En Susig Söndag = Söndagspromenad + Spinning

Så blev det dock inte idag! På söndagar brukar det alltid vara hur lätt som helst att hitta gratisparkering vid Friskis. Idag blev det betalparkering. 10 spänn rök ner i automaten, och så möts jag av texten "Spinning Bas 17.15 INSTÄLLT" när jag kom till Friskis. Blev sjukt irriterad! Eftersom jag dessutom bara hade spinningskorna med mig så kunde jag inte köra jympa heller. Typiskt eller vad?

Söndagspromenad blev det i alla fall!

Eftersom det inte blev någon spinning bestämde jag mig istället för att pyssla om mig själv med eucalyptusbad, hårinpackning, manikyr, pedikyr osv. Så blev det dock inte heller! Istället ägnde jag kvällen åt att vara Yvonnes personliga stöd och rådgivare. Temat var: Killar och relationer. Snacka om att tjejen valde RÄTT person att prata med. Undrar verkligen om jag, stans supersingel verkligen bidrog med ngt vettigt?

Eftersom jag älskar att köra bil valde jag att köra hem min kompis. På vägen tvingade hon mig att stanna på Konsum. Hon gick raka vägen till affärens skamvrå, dvs godis-/chipshyllorna. I godisjungeln sa jag att hon kunde dränka sina sorger med naturgodis istället för lösgodis. Efter en kort snabb blick svarade hon "Käka du dina valnötter!"

Förutom detta har jag idag varit iväg och handlat potatis på Coop Forum med familjen. Orsaken till detta var EXTRAPRIS för medlemmar. Att handla med päronen ser ut som följande: Pappa går typ 20 meter bakom mig, och 20 meter bakom pappa går mamma. Efter att ha handlat galet mycket potatis sa pappa stolt "Nu har vi potatis för hela vintern!". Han fick det verkligen att låta som om vi levde 50 år tillbaka i tiden. En sak är säker, och det är att familjen Ceke är Crazy!

Nu ska jag snart sova!

Kram kram

PS: Idag har jag tagit igen 4 avsnitt av julkalendern =0)

1 kommentar:

Jacqueline sa...

hahahahha, den roligaste luckan hittills! Gud, vad bra och roligt du skrivit! jag kan riktigt se er familj framför mig där i affären...("Har ni någon por?" hahahahaaahaha) Puss o kram