söndag 2 december 2007

Walkingday!

Om man bortser från det dåliga regniga vädret så har det varit en aldeles underbar söndag. Som alla andra söndagar så var jag ute och promenerade med Ipek på förmiddan. Av någon anledning så pratar vi alltid om mat och motion. Just nu är Ipeks dietshake ett hett samtalsämne. Ipek är för övrigt stans roligaste turk.

När jag kom hem från söndagsrundan så gick det inte mer än 2 min förrän telefonen ringde. Det var Santi. Santi är min barndomsvän om ni undrar. Hon kände för att ta en promenad. Ruffsig i håret tvekade jag inte en sekund! Vi tog en riktig Power-walk. Under 1 timme och 40 min pratade vi massa minnen. "Suzi, kommer du ihåg när vi käkade ananas?" Båda började asgarva direkt. Det var en god med jobbig dag. Efter att ha krängt ananas mådde vi fruktansvärt dåligt!

Efter promenaden var vi vrålhungriga. Jag och Santi är twins på matfronten. Vi käkade kycklingfilé med fullkornsris och kokta morötter. Det låter kanske lite torrt, men jag och Santi är inga såsmänniskor. När vi mättat magarna så körde vi lite oseriösa Friskis moves på rummet....haha =0) Turligt nog såg ingen oss!

Nu ska jag käka någon god frukt, sen ska duscha!

Kram kram

Inga kommentarer: