tisdag 4 december 2007

Omtumlad!


Just nu känner jag mig extremt, extremt förvirrad! Tro det eller ej, men jag är arg, förbannad och jävligt besviken på Friskis. De som känner mig väl vet att Friskis betyder jättemkt för mig. Det känns jobbigt att säga att jag tappat massor av förtroende till föreningen.

Idag var jag på en informationsträff för Friskis värdar. Föreningens styrelse har genomfört radikala förändringar utan att i förväg informera oss funktionärer. Om ca en månad drar det nya systemet igång och vi vet fortfarande inte riktigt vad som gäller. Styrelsens 'Konung' var inte med på träffen, så hälften av kvällens alla frågor blev obesvarade. De flesta värdar kände bara för att sluta direkt.

Enligt den nya reformen kommer över 60% av passvärdarna att försvinna. De som är inte är passvärdar ska istället sättas in som entrévärdar. Meningslöst, eftersom receptionspersonalen finns precis i entrén! Dessutom ska entrévärdarna göra en del av städpersonalens sysslor. De ska dessutom fungera lite som övervakningskameror då det skett en hel del stölder. Styrelsen vill dessutom att värdarna ska lägga mer tid på Friskis. Istället för att offra en timme vill de att man ska offra tre timmar åt gången. Folk blev rasande och sa "Vi har faktiskt ett liv utanför Friskis också. Vi vill även kunna umgås med våra familjer när vi kommer hem från jobb. Vi gör detta för att vi tycker det är kul. Hela Friskis koncept försvinner!"

Förändringarna innebära att mkt kontakt med motionärer försvinner. Styrelsen menar tvärtom och tror att funktionärerna samtidigt kommer att få en bättre sammanhållning. Det har jag svårt att tro. Jag skulle snarare säga att styrelsen vill spara massa pengar. I och med att många funktionärer väljer att sluta kommer mer pengar trilla in i kassan då färre ersättningar måste betals ut! Dessutom kommer mindre städpersonal behövas. Övervkningskameror kommer då heller inte bli nödvändiga. Alltså PENGAR, PENGAR, PENGAR!!!!!!

Det här är bara en bråkdel av allt som togs upp på träffen. Jag tycker det är skrämmande och sorgligt! Nu ska jag rensa tankarna lite!
Kram på er!

Inga kommentarer: