tisdag 4 december 2007

Lucka 4: Gröna bananer


Det blev varken situps eller armhävningar igår. Jag somnade i soffan. Missade därför återigen slutet av Prison break. Om bara Cityakuten hade visats 22.00 istället för 21.00 så hade måndagarna varit så mkt bättre!

Idag tog jag mig lite sovmorgon. Orkade inte gå på Percys (uttalas PÖRCYS, med skånskt Ö) föreläsning. Hon e så seg och tråkig. Känner inte att jag får ut ngt av att sitta och lyssna på henne.

Eftersom jag vaknade 10.40, så blev det sen frukost. Käkade lätt A-fil (0,5%) med fiberberikad havregryn och banan (halvgrön). Riktigt gott!

Sus Bananskola:

Förutom att grönare bananer är godare än gula, så har de ett lägre GI värde. Gröna bananer är dessutom väldigt bra att äta om man har problem med magen. Det ger samma effekt som Losec. (Det har mamma fått höra av en läkare på en kostföreläsning.)

Inga kommentarer: