måndag 20 oktober 2008

Malmö vs. Klippan i språkförståelse

Idag hade vi ett ostrukturerat och meningslöst seminarium med Elisabet (VÄRLDENS SÄMSTA PEDAGOG som undervisar i PEDAGOGIK). Sista halvtimmen satt jag bredvid Elin som knaprade på Läkerol, hade mandlar i beredskap (hon är typ beroende av mandlar) och väntade precis som mig ivrigt på att klockan skulle slå 12.00. För att inte störa Elisabet som pratade, visakde jag till Elin klockan 11.52: "Åtta minuter". Elin missförstod mig och trodde att jag sa "Gott med nötter", och frågade mig därför "Vill du ha?!". Hahaha.....Så galet det kan bli när inte ens en renodlad skåning kan förstå mig =0) Vet inte om ni tycker det är så roligt, men det var i alla fall roligt i det ögonblicket. Sen är jag ju lite extra lättroad också, men det vet ni ju redan =0)

På hemvägen från Krischan var tåget nästan proppfullt med massa skumma (alskisar) och hänsynslösa resenärer (som inte flyttade på sina väskor från sätena). Eftersom Jag, Sandra och Hasse inte ville splittras valde vi att stå på tåget fram till Hässlehåla. 3 platser mitt framför en toalett blev lediga, och dem var vi snabba att roffa åt oss. En minst sagt rolig resa hade vi att vänta. Vi agerade toavakter åt folk som glömde att låsa, och en snubbe gick in på dass minst 5 ggr. På vägen mellan Lund och Malmö hann toakön kli 5 man lång och snubben, eller ockupanten som man också kan kalla honom var på dass i minst 8 minuter. Vad fan gör man på toa så länge? hahaha....

Som om inte det vore nog så kan jag tillägga att även morgonen startade med ett och annat skratt. På bussen imorse klev en glad tant på vid Emilstorp, och självklart satte hon sig bredvid mig. Hon började pladdra på för fullt om att hon skulle till tandläkaren för att rotfylla en tand, hur länge tanden varit rotfylld, hur illa det smakade i munnen med gammal rotfyllning, hur mycket den nya rotfyllningen skulle kosta och så vidare =0) Dessutom berättade hon om sin knäskålsoperation och om sin barndom. Perfekt samtalsämne vid 07.10. Verkligen då jag är som piggast....haha =0) Jag verkade i alla fall ha imponerat på tanten eftersom hon tyckte att jag var en "klok flicka"...haha =0)

Nu är det pyjamastime!

Natti natt kära läsare!

1 kommentar:

fajndivajn sa...

Hahaha, det är det bästa med gamla damer. De är antingen så pratglada eller så är de värsta surkärringarna. Jag råkade ut för en pratglad dansk på Triangelns parkering häromveckan. Han delade med sig att hans fru hade blivit sjuk och att hon hade eller hade förlorat 250tkr och att hon var oberoende eller nåt. Jag kan ingen danska, men ja, nåt åt det hållet iaf.

Och ja, vad kan en kille göra på åtta minuter på dass... moahaha!