fredag 17 februari 2012

Deltävling 3 imorgon

Imorgon är det dags för melodifestivalens 3:e deltävling 3. Bidragen som tävlar i Leksand är:

1. Youngblood – "Youngblood"
2. Maria BenHajji – "I mina drömmar"
3. Mattias Andréasson – "Förlåt mig"
4. Love Generation – "Just A Little Bit"
5. Carolina Wallin Pérez – "Sanningen"
6. Andreas Johnson – "Lovelight"
7. Molly Sandén – "Why Am I Crying"
8. Björn Ranelid feat. Sara Li – "Mirakel"

Även denna gång har jag snabblyssnat på låtarna, och så här tycker jag om bidragen:

1. Det skriker "Boyband" över denna grupp! Koreografin är dessutom på gränsen till jobbigt överkoreograferad.
2. Denna låt får mig att tänka på "Gabriellas sång". Bra svensk låt.
3. Näää, jag kan tyvärr inte förlåta dig Mattias. Den här låten är sååå dålig! Och du ska absolut INTE sjunga på svenska.
4. Snygga tjejer i snygga dräkter. Vet dock inte riktigt vad jag tycker om låten.
5. Hon är precis lika dålig som bandet (KENT) hon tidigare tolkat. Uruselt bidrag!
6. Denna låt känns som en fortsättning på någon av Andreas tidigare låtar. Känns jättetråkigt.
7. Inte Mollys bästa låt, men ändå helt okej. Kvällens bästa bidrag.
8. URSÄKTA, MEN ÄR DETTA EN LÅT?!? Det är Sara Li som borde få cred, inte Ranelid. Den här typen av bidrag gör mig arg. Riktigt arg.

Tycker att det här är sämsta delfinalen hittills. Denna delfinal innehåller ingen låt som man får "WOW"- feeling av. *Suck*

4 kommentarer:

kockajäveln sa...

Men Ranelid é väl såååÅ bra?haha

Susanna sa...

Nu slänger jag snart ett ägg i pannan på dig! Haha... Ranelid är så jävla sämst. Pinsamt dålig! =)

kockajäveln sa...

*duckar* jag missade ju tyvärr när han rappade ;) han e störd som rullar på R:en..

Susanna sa...

Rappa?!? Du menar pratar?!? Han behöver gå i kurs hos Eminen för att lära sig rappa =) Haha... =) Och ja, för att vara från Skåne, så pratar han helt stört.