måndag 13 februari 2012

Händelserik vecka

Hej på er!

Förra veckan försvann i rekordfart, och idag är det redan måndag och ny vecka. Sinnes!

Måndag förra veckan var första jobbdagen efter min brutala dunderförkylning. Kändes sååå underbart att komma tillbaka =)

I tisdags hittade jag en Wanted-lapp med en bild på Lionel Richie i min jobblåda där det stod: "Hello? Is it me you're looking for?" Och vid smålapparna som man river av för kontakt stod låttexten =) Fantastiskt rolig start på jobbdagen. Gissa om jag asgarvade?!? Haha... tack Niclas! =)

I onsdags statade jag dagen med att åka in till stan tillsammans med pappa för att hämta ut våra pass. Min passbild blev inte direkt den vackraste. Jag ser överblond ut. Dessutom kan man se att jag nästan dör av skratt samtidigt som jag försöker tränga det inne =) Har skrattat så jäkla mycket åt det. Pappa å andra sidan har tidernas allvarligaste bild. Om man utgår från bilden så skulle man kunna tro att han aldrig skrattat en enda gång i hela sitt liv. Haha...Sjukt ball =)

I torsdags träffade jag Duka- Josefine efter jobb. Vi käkade middag på restaurang Vapiano (Mkt bra ställe!), och gick därefter på bio och såg filmen "En gång i Phuket". Filmen hann knappt börja förrän jag utbrast i skratt. Sååå rolig! Ungefär samtidigt fylldes Josefine med glädje över att hennes favorit-Thailänska-låt var med. Typ nån medryckande "tuk-tuk"-låt. Ganska ball faktiskt =) Filmen får 5 av 5 i betyg. En film som bjuder på mycket skratt! Helt enkelt ett MÅSTE! Gången innan (7 December 2011) jag och Josefine var på bio såg vi filmen "Hysteria". Det är en helt hysteriskt rolig film som mer eller mindre handlar om uppkomsten av "Rabbit" =) Ni kommer dö av skratt när ni ser den. Sjukt rolig, och även den sevärd =) Valet av film den gången bestämdes av kassörskan på SF då det var ett spontant biobesök som innan dess även inkluderade fika (Godaste saffranskransen ever!) på Espresso House. Måste även tillägga att vi den dagen träffade tidernas mest konstiga kille. Han bumsade in i mig bakifrån och började sniffa på min mössa under tiden vi stod inne på SF och försökte välja vilken film vi skulle se. Blev lite rädd för honom, så vi satte oss, låtsades läsa SF-tidningen, och lät honom köpa biljett först innan vi gick fram till kassan för att köpa biobiljetter. När han var klar kom han fram till oss, skrattandes, och sa på engelska att bollen på min mössa var rolig för att den såg ut som min näsa. Vadå flummigt?!? Haha... =)

I fredags hade jag kort jobbdag. Jobbade från 06:00-10:00. Därefter blev det lite vila hemma innan det bar av till Lund för att träffa världens bästa Sandra. Förutom mycket skratt blev shopping, middag på Graffiti och fika på Espresso House. Supermysigt. Köpte Venus rakblad, hårnålar (Försvinnande hårnålar måste vara ett av vår tids största i-lands problem), 2 par örhängen, ett superfint örngott där det står "Sussa sött..." (Nu känner jag mig mer complete när jag gosar med min favoritkudde), köksredskap (Stekspade, pincett & Slev) samt en fin grå tunika. Är mycket nöjd med fredagens shopping =)

I lördags jobbade jag från 7:30-17:30. Jobbdagen började roligt men slutade tråkigt. Några idioter hade under dagen öppnat upp skåp i herrarnas omklädningsrum och stulit massa saker av värde. Helt sjukt! På kvällen blev det melodifestivalsmys hemma med mamma och pappa. Att Ulrik Munther gick vidare kändes verkligen sååå rätt! Han är Sveriges Gavin DeGraw! Sååå bra! David Lindgren var bra, MEN jag tyckte inte att hans outfit passade låten. Tycker att låten kräver lite mer cool klädsel och inte kontorsklädsel. Breakdance i kostym känns bara jättefel. På det stora hela är jag ändå nöjd med deltävlingens finalister.

Igår, söndag jobbade jag från 9:30-19:30. Under förmiddagen gästades barnjympan av brandmän. Det var värsta jippot! Barnen (Mellan 2-4 år) jympade, gick tipsrundda och fick provsitta i brandbilen. Dessutom vann dem fina priser. Typ brandsläckare som var lika stora som barnen själva. Hahaha... Sjuuukt roligt! =) Efter brandkårsjippot försvann dagen jätefort. Efter en lång jobbdag avslutades dagen med snyftfilmen "The Notebook".

Det var den veckan! Framför mig står nu ännu en spännande vecka.

Nu väntar jobb!

Fram tills nästa inlägg, Tscüss! =)

Ps. Mamma berättade nyss en asrolig historia om hur olika våra klockor nerer  i Slovenien går. Det hela började med att hon var så jävla nöjd med att vår köksklocka gick rätt. Jag gråter av skratt. Ni skulle höra mamma säga "Tick tack" Hahaha... Dödligt roligt!

Inga kommentarer: