torsdag 2 februari 2012

Utmaning

En utmaning från Mickan

Vad gjorde du för tio år sedan?
För exakt tio år sedan var jag 14 år, gick i högstadiet, var klassens plugghäst, och tränade medeljympa på Friskis & Svettis i princip varje dag.

Vad gjorde du för ett år sedan?
För exakt ett år sedan befann jag mig i ett mellanläge, någonstans mellan skola och jobb. Hade precis avslutat kursen ”Lek, rörelse och hälsa II” på MAH, och kände efter flera år av högskolestudier (först i Kristianstad och sen i Malmö) att det var dags att hitta sig ett ”riktigt” jobb. Letade jobb som en galning. Avverkade en arbetsintervjuer efter an annan samtidigt som jag jobbade extra på förskolor. Ledde familj- & knattejympa på helger samt läste ”Sex och samlevnad ur ett hälsofrämjande perspektiv” på distans.

Fem snacks du gillar:
1. CHOKLAD!!! (Helst vanlig ljus Marabou choklad)
2. Goldbären från Haribo (Tro mig, det är skillnad på björnar och björnar)
3. Glassbåtar från Sia (Glassbåtar kan väl egentligen inte räknas som snacks, men va fan…den får stå med)
4. Brie-ost (Ost över lag (om man bortser från blå- mögelost) måste vara bland det godaste som finns)
5. Vetebröd (Kakor är farligt gott!)

Fem sånger du kan hela texten till:
Jag är grym på refränger men sämst på hela låttexter, men okej (Piiiinsamt värre)… 
1. ”Du gamla du fria” (Nationalsången, den har man ju sjungit mer än en gång så det vore ju nästan pinsamt om jag inte kunde den.)
2. ”Vill ha dig (i mörkret hos mig” Freestyles gamla dänga som Drömhus gjorde om under mellanstadietiden. Var max 11-12 år. Jag och några kompisar höll i klassdisko, och givetvis skulle vi inleda diskot med att mima och dansa till denna låt. Jag vill inte ens veta hur det såg ut…haha =)
3. ”Love is gone” med David Guetta. Bästa låten genom tiderna!
4. ”En helt ny värd” från Aladdin. Älskar filmen och fullkomligt älskar Peter Jöback. Behöver jag ens säga att jag haft med låten i mitt pass?
5. Oj…sista var svår…Hmm… ”Den blomstertid nu kommer”. Haha… Djupt inrotad från varje skolavslutning =)

Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär:
1. Köpa en stor och fin bostadsrätt
2. Köpa en PEUGEOT (Cabbe. Drömmen lever fortfarande kvar)
3. Betala av mitt CSN-lån
4. Fortsätta jobba, men jobba mindre
5. Resa ofta

Fem dåliga vanor:
1. Jag snoozar alldeles för mycket.
2. Jag har svårt att säga ”nej”
3. Jag tar bilen till jobb trots att jag har cykelavstånd.
4. Jag tänker på tok för mycket. Så mycket att jag ibland inte kan somna.
5. Jag är svag för allt som är sött.

Fem saker du gillar att göra:
1. Resa
2. Shoppa (framförallt nätshoppa)
3. Träna
4. Umgås med människor som får mig att må bra och skratta mycket
5. Ta eukalyptusbad

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
1. Blommiga byxor (Typ bohemkläder)
2. Färgglada (typ pastellfärgade) strumpor/leggins….Såååå fult!
3. Träningsskor köpta på Skopunkten/Din Sko
4. Smycken från Glitter
5. Kort-kort kjol

Fem favoritleksaker:
Leksakstiden är visserligen förbi, men visst finns det saker som man kanske inte riktigt kan leva utan… Typ:
1. Mobilen (Den bärbara prylen med hela livet komprimerat i teknikformat)
2. Datorn (Kan ni tänka er ett liv utan datorer?!? Ahhh…. Paniiik! Tänk er att leva ”manuellt”. Jobbigt, eller hur?!?)
3. Hårfönen (Ett måste om man har långt hår!) 
4. Bilen (Älskar känslan av att på ett roligt sätt kunna ta sig från punkt A till punk B utan att behöva bli onödigt svettig)
5. Dunkudden! (Alla som känner mig väl vet att jag älskar dunkuddar. Mamma tror att jag har varit en höna i mitt förra liv.)

Nu ska man skicka denna utmaning vidare och jag väljer att utmana:
1. Josefine
2. Lina
3. Sara
4. Johanna
5. Cassandra

4 kommentarer:

johanna sa...

hej sus. har ny blogg! superlindahl.blogg.se

Mickan sa...

Haha, Peggy och Kodden! Åh vad jag saknar dig:) Kul att läsa!

Susanna sa...

Haha...Och jag saknar dig Mickan! =)

kockajäveln sa...

haha underbara saker!! vissa punkter känns de som om jag skrivit. Andra verkligen inte:P (som tur e)