lördag 25 februari 2012

Deltävling 4 - MALMÖÖÖ!!!

Ikväll är det återigen dags för melodifestivalen. Den här gången är det 4:e och sista deltävlingen. Bidragen som tävlar i Malmö är:

1. Charlotte Perrelli – "The Girl"
2. OPA! – "Allting blir bra igen"
3. Dynazty – "Land of Broken Dreams"
4. Lotta Engberg och Christer Sjögren – "Don't Let Me Down"
5. Hanna Lindblad – "Goosebumps"
6. Axel Algmark – "Kyss mig"
7. Lisa Miskovsky – "Why Start A Fire"
8. Danny Saucedo – "Amazing"

Efter att lääänge ha letat efter bidragen på svt:s melodifestivalshemsida (Framkommer inte tydligt vart man kan snabblyssna på låtarna. STORT MINUS SVT!!!) har jag äntligen snabblyssnat på låtarna. Så här tycker jag om bidragen:

1. Jättekonstig låt. Perellis sämsta låt någonsin.
2. Helt seriöst! Va fan é detta? En smygande barnlåt som övergår i ren misshandel av grekisk musik med jobbigt, dramatiskt balkan-wailande. Jag dör! Katastrofalt!
3. Jag är inget big fan av hårdrock, men av alla hårdrocksbidrag som tävlat i årets melodifestival så är detta hårdrocksbidrag bäst.
4. Är det inte dags för Lotta och Christer att gå i pension snart?!? Hemsk duett! Rösterna passar inte ihop för 5 öre! Det värsta är att jag vet att mamma och pappa kommer gilla det här.
5. SOOO NOT 2012!!! Detta känns som en träningsvideo från 80-talet med inspiration från FAME.
6. HJÄÄÄÄLP!!! Är det här Håkan Hellströms spasmatiske kusin vars favoritfärg är svart?!?
7. Kul att Lisa Miskovsky gör melodifestivalsdebut. Ingen wow-låt, men helt ok.
8. Coolt framträdande! Kvällens bästa bidrag! Inte Dannys bästa låt, men helt klart bra. Låten växer ju mer man lyssnar på den.

Jag trodde att Malmö-omgången skulle vara riktigt bra, men nä! Lite besviken.

Efter att två år i rad ha varit på plats i arenan under deltävlingarna i Malmö, bryter jag i år trenden och följer deltävlingen från tv-soffan här hemma.

Ikväll hoppas jag att bidrag 8 och 7 går direkt till final. Till andra chansen skickar jag bidrag 3 och 5. Nu återstår det bara att se om jag har rätt eller inte =) Jag tror på det sistnämnda =)

Efter att ha hört årets alla 32 bidrag så har jag redan nu en klar favorit =) LOOOOREEEN!!! Så jävla bäst!

Nu står lördagschill på schemat!

Ha en bra lördag allesammans!

1 kommentar:

kockajäveln sa...

hejja lotta & christer!! :)