lördag 4 februari 2012

Idag e det ingen vanlig lördá...

....för idag é det MELODIFESTIVALSLÖRDÁ!!!! Tjohoooo!!!! Som jag har längtat =)


Förra året inledde jag första melodifestivalslördán hemma hos Karro i Åkarp tillsammans med Johan, Mikaela och Louise. Jag var då den enda schlagernörden. Idag blir det mys med mamma (ännu en schlagernörd) hemma i tv-soffan.

Årets första deltävling äger rum i Växjö och kvällens bidrag är:

1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."
4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
7. Thorsten Flinck & Rev... – "Jag reser mig igen"
8. Loreen – "Euphoria"

Efter att snabblyssnat på låtarna (1 min på svt.se) tycker jag följande om bidragen:
 
1. Haha...vilket skämt! Roligt! Men INGEN schlager!
2. Här kan ni ta en toalettpaus! Tråkiga tjejer, tråkig låt och tråkigt framförande!
3. Förra årets The Moniker låt var bättre och mer flummig. Denna känns mer städad.
4. Ohh yeah! Nu börjar vi snacka schlager!
5. Jag vill gråååta! Vad är detta? Den sjungande delen är "ok" sen bara kommer monstret. Tatueringarna ska vi inte ens snacka om.
6. Inte den bästa Marie Sernholt-låten precis. Hade förväntat mig betydligt mer.
7. Kvällens sämsta låt! Här snackar vi lååång toalettpaus!
8. Spännande, dramatiskt, fräscht, men framförallt party! Bra Loreen!
 
Såhär på förhand hoppas jag att Afro Dite och Loreen går vidare.
 
Nu blir det fika hos grannarna. Ha en bra lördag allihop!

2 kommentarer:

Josse sa...

Abalone Dots är fatiskt jätteduktiga! Har ej hört detta bidrag dock. Dem kommer från min lilla håla Västervik! :)

Ha en skön lördag, vi hörs i veckan!

Kram

Mickan sa...

Nu läste jag det här och då håller jag med dig mer;)