lördag 11 februari 2012

Imorgon! =)

Hej på er gott folk!

Det har varit en händelserik och rolig vecka. Mycket har hänt och mer står på tur. Jag syftar givetvis mest på melodifestivalens andra deltävling...wiihooo!!! =)

Imorgon tävlar följande i Göteborg:
1. Ulrik Munther – "Soldiers"
2. Top Cats – "Baby Doll"
3. Sonja Aldén – "I din himmel"
4. Andreas Lundstedt – "Aldrig aldrig"
5. Timoteij – "Stormande hav"
6. David Lindgren – "Shout It Out"
7. Mimi Oh – "Det går för långsamt"
8. Thomas Di Leva – "Ge aldrig upp"

Melodifestivalsnörd som jag är har jag även denna gång snabblyssnat på låtarna, och såhär tycker jag om bidragen:

1. Killen är grym! Jag förstår att alla tonårstjejer älskar honom =)
2. Svänger det? - JA! Är det bra? - NEJ! Är detta något vi vill ha i finalen? - Absolut INTE!!!
3. Fin låt! Behaglig att lyssna på!
4. Njaee... Andreas kan bättre, mycket bättre! Och varför sjunger han på svenska? Jag saknar ALCAZAR!
5. Trevlig folkmusik.
6. Men det här vá ju ganska bra. Jag tror jag gillar detta! =)
7. Svårbedömd låt! En låt som jag tror har potential. Dock inte skitbra! Och nej...denna ska inte vidare!
8. Haha...Jag tycker att det är jätteroligt att DiLeva är med i Melodifetivalen. Bra budskap, men givetvis überflummigt och svävande på ett sätt som bara DiLeva kan framföra låtar på =)

Till final vill jag skicka låt 1 & 3. Till andra chansen vill jag skicka: 5 & 6 (el. 8) =)

Nu måste jag sova. Ska upp om 5 timmar.

Natti natt!

Inga kommentarer: