onsdag 1 februari 2012

Väntan...

Hej!

Idag har jag ringt jobb och sjukat mig veckan ut. Är fortfarnde på tok för krasslig för att kunna återgå till jobb. Har idag spenderat halva dagen åt att ringa/vänta på telefonsamtal från vårdcentralen. Ringde många gånger under förmiddagen utan att komma fram. Kom till en telefonsvarare som i princip bad mig trycka 1, 2 el 3. Var fallet istället livshotande skulle jag ringa 112. HALLÅ!?! Det är väl en självklarhet? Eller? När jag väl kom fram blev jag placerad som nr 15 i kö. Orkade inte vänta i luren så jag knappade in telefonnumret och bad dem återkomma. 1,5 h senare ringde dem upp. Fick då besked att jag skulle återkomma imorgon kl 08:00. Jaha... då är det bara till att ringa igeeen *suck*. Vilket klydd för ett sketet litet papper (läkarintyg)! Det är nästan lättare att komma in som V.I.P på en exklusiv kändisklubb än vad det är att få tid på vårdcentralen. Skrämmande!

Nu blir det till att inta soffläge.

So long, so good! Tschüss!

Inga kommentarer: