lördag 4 februari 2012

Skönheten & Odjuret till final!



Första deltävlingen är avklarad och jag är både lycklig och förbannad på samma gång. Bästa låten var utan tvekan Loreens. Och den gick vidare. Det är bra. Jättebra. Det som däremot är mindre bra är att Dead by April gick vidare. Jag förstår verligen inte hur Svenska folket kan tycka att tatuerade monster som skriker är bra. Jag gör verkligen inte det. Rena rama mardrömmen! [Är knäckt!] Och att Torsten Flink gick vidare till andra chansen är ju bara ett skämt.

Om jag hade fått bestämma så hade jag skickat Afrodite och Loreen till final. Till andra chansen hade jag skickat Sean Banan och Marie Sernholt. Istället blev det Loreen och Dead by April till final, och Sean Banan och Thorsten Flink till andra chansen. *Suck!*

1 kommentar:

Mickan sa...

Jag håller bara med dig om Loreen. Själv fattar jag inte hur i hela världen Sean Banan ens får vara med och tävla för mer oseriös (och sämre låt) går inte att hitta. Tänk, gud förbjude, om vi skulle skicka ha till Europa. HAHAHA, jag skulle dö så pinsamt.

Maries låt var ju inte bra någonstans, trodde hon skulle ha en mycket bättre låt. Dead by april var bra emellan "skrikningarna";) Bortse från skriket och tatueringarna så tror jag nog du förstår varför de röstades fram;)

Smaken är som baken:) Men tack gode gud att Loreen gick vidare!