söndag 26 februari 2012

Polacker i sitt Esse!

Just.nu.i.denna.sekund.känner.jag.mig.sååå.in.i.helvetes.trött!

Idag har jag jobbat från 9:30-19:30. Mohammed (min arbetskollega) fick mig idag att bryta ihop av skratt (det är ju i och för sig inget ovanligt fenomen, men ändå). Halvploack som Mohammed är, predikade jag idag åter för honom att läsa boken "Hjälp jag heter Zbigniew". Tidernas kanske roligaste bok ever, och en bok som alla halvpolacker borde läsa. Även andra för den delen, men för alla halvpolacker så är den boken nästan ett MÅSTE.

"Polacker är kaos!", och ungerfär samtidigt som han sa det började han berätta om sina traumatiska Polen-upplevelser. Jag fullkomligt dog (och gör det fortfarande). Haha! "Äldre polacker är så jävla snåla, framförallt när det kommer till vatten." Därefter spårade allt bara ut. Han berättade bl.a. om sin mormor som tvingade honom ut ur duschen innan han ens hunnit komma in, och att han fick skäll av henne när han köpt vatten på flaska (man kan inte dricka kranvatten i Polen) när hon istället hade kunnat koka vatten (koka bort bakterierna) till honom, varpå han menade att det typ hade tagit 12 timmar innan hennes kokta bakteriefria vatten hade uppnått normal drick-temperatur i hennes odugligt varma kylskåp (allt för att spara pengar på el). HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Jag berättade historien för mamma, och när jag var klar sa hon: "Titta bara på Irena. Hon delar en servett på fyra." Där fullkomligt bröt jag ihop igen. Polacker är helsjuka. Haha...

Nä, nu kallar sängen. Jobb imorgon.

Tack och hej, leverpastej!

4 kommentarer:

kockajäveln sa...

haha..shit..du å dina polacker!! :)

Johanna sa...

Härligt när man kan bli bjuden på så underbara skratt :)

Susanna sa...

Polacker bara är roliga att skämta om =)

Johanna, ja, det glädjer mig att höra =) Livet ska vara roligt =)

kockajäveln sa...

okej då:)