lördag 23 februari 2008

Helt sjukt vad det trafiksyndas i Malmö!

När jag var ute och körde igår uppmärksammade jag bl.a följande i trafiken:
  • På väg till Friskis körde en bil framför mig 50 km/h på en 70 väg..... Sjukt störigt!
  • I en korsning körde bilen framför mig på rött ljus när trafikljuset visade grönt för dem som skulle svänga till vänster.
  • När jag skulle köra in till Jägersros parkering så var det en taxichafför som inte hade tålamod att stå bakom de andra bilarna som väntade på att få komma ut från parkeringen, så han placerade sig på vänsterfilen, alltså (min högerfil) där jag skulle köra in. Blev skitförbannad att han blokerade vägen för mig.
  • Vid Jägersro sker ett litet trafikarbete där det på en kortare sträcka för tillfället ska köras 30 km/h. Typ ingen gör det! Sent på kvällen var det någon som ändrat skyltarna , så att där det skulle köras 30, fanns en 50 skyllt, och där det skulle köras 50 hängde en 30 skyllt.
  • Många billister vet nog inte riktigt vad blinkers är, och många är dessutom sjukt värdelösa på högerregeln.

Många skulle nog behöva ta sig en titt i teoriboken igen!

1 kommentar:

nettis sa...

Hahaa, det var bara från två maskiner, tvättade säkert åtta (inte tvättat sen början av januari, hahaa!) PUSS!