onsdag 27 februari 2008

Två typer av fett

Har tenta på fredag, så jag borde egentligen sitta och plugga nu, men vad gör jag? Jo, bloggar! Känns sjukt mycket roligare.

Igår var jag för trött för att uppdatera bloggen. Slumrade till i soffan när jag kom hem från Krischan.

Igår hade vi först föreläsning om fysisk aktivitet, och därefter hade vi seminarium om folksjukdomar, livsstillsfaktorer och levnadsvanor.

Lollo, "klassens hälsoguru", lärde oss bl.a. att urskilja på fett i kroppen, vilket var mkt intressant.

Subkutant fett = det fett som finns precis under huden.

Viseralt fett = fettet mellan de inre organen. Detta är knallgult och SKADLIGT!

Nu ska det pluggas! Blir ju inte en god och representativ folkhälsopedagog annars!

KRAM KRAM

3 kommentarer:

nettis sa...

Hahaa, allt är roligare än att plugga :D Du skulle bara veta allt jag kommit på att göra idag istället för att plugga :P Och har du tur kan du briljera med din kunskap om subkutant fett och viseralt på tentan :D Plus att du lärt mig (som var för slö för att gå på den fysiska aktiviteten) nått nytt :D Det kallar jag folkhälsopedagog! :) Puss!

Anonym sa...

Haha, nej faktiskt inte=P Det var den stundande träningen;) Men Lollo inspirerar verkligen också=) Ses vi imon?

nettis sa...

Åhh, jag också! Typ "So far the best with Björn Gustavsson" Gärna lite lättklätt material också, hahaaa!