söndag 10 februari 2008

Schlager

Vad jag kan minnas så har jag inte missat melodifestivalen en enda gång. Med lika stor spänning följer jag och mamma schlagern år efter år, och det kommer jag nog fortsätta med i flera år till.

Igår drog melodifestivalen igång, och det kunde jag bara inte missa!

Sus tycker till om delfinal 1:

Bästa låten: Velvet- Déja vu
Sämsta låten: Suzzie Tapper- Visst finns mirakel

Rent generellt så fanns det ingen riktig schlagerdänga, och de flesta bidragen var jävligt dåliga.

Att Christer Sjögren gick till final var rätt förhandstippat, men att Velvet varken hamnade i final eller i andra chansen är jag mycket förvånad över. Att Suzzie Tapper hamnade i andra chansen ser jag som en ren schlagerkatastrof. Hennes låt var inte bara dålig, den var fruktansvärt dålig.

Höjdpunkten: Pausunderhållningen med Björn Gustavsson. Hans dansmoves fick mig att bli tårögd av skratt. Sjukt roligt!

Björn Gustavsson

Nästa vecka hoppas jag på bättre bidrag!

1 kommentar:

nettis sa...

Hahaa, japps! Jag slog till stort, 3 inlägg på en och samma gång, nu jävlar :D Förresten, Björn Gustavsson, lätt det bästa under hela melodifestivalen, sjukt rolig och sjukt heeet, grrr! Hahaa.