lördag 14 mars 2009

Bilder från dagens promenad




12 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart å se att det är så soligt och skönt hos er, blir smått avundsjuk speciellt när det snöar här.
de va länge sen man tog en picknick ridtur ! tack för inspirationen ! ska nog ta och rida ut lite.

/Markus,

Susanna sa...

Vädret är verkligen underbart idag! Prtade med en från Sthlm idag och hon sa att snön fortfarande inte har smält bort hos er.

Anonym sa...

hehe nej det har den sannerligen inte ! va ute och sprang precis och det har blivit glashalt ! det vart en dans på liv och död ! speciellt i uppförsbackarna , mina fotparader skulle få en flammengodansare att rodna av skam över sin triviala steg =).

/Markus, med dolda talanger.

Susanna sa...

Stackars er! Tur man bor i Skåne så man slipper snö.

Man skulle nästan kunna tro att du är friidrottare så mycket som du springer. Är du det?

Anonym sa...

älskar sport men jag löper mest hela tiden, tycker det är roligt och så är de inget fel på att det är nyttigt oxå. fast jag älskar friidrott men hinner inte utöva något av de själv.

Ja våren får ta mig f*n ta och komma snart annars kommer jag flytta från sverige ! detta är ju absurt det snöade massor idag.

/Markus

Susanna sa...

Väldigt ambitiöst att springa. Jag hade en grym löp-period för några år sedan. Sprang minst en runda varje dag. Tyvärr är den formen borta =0( Det bara en löprunda någon gång ibland numera.

Anonym sa...

ush jag vart så ledsen idag så jag ska inte springa alls imorron ! jag ska sova hela dagen lång.

Hur långt sprang du och varför slutade du ?

/M

Susanna sa...

Jag sprang mest för att jag tyckte det var skönt. Blev lite beroende kan man säga. Jag har inte direkt slutat med löpningen, men det blir inte varje dag som innan. Nu blir det någon gång ibland. Slutade med vardags-springandet efter att jag stukat foten rejält på Friskis för 3-4 år sedan. Ortopeden förbjöd mig att träna de första 6 veckorna, eller så länge jag inte kände mig någorlunda bra. Hade nästan slitit sönder fotleden, men jag klarade mig undan en operation. Det tog mig över 10 veckor att komma tillbaka till träningen, och efter det var jag jäkligt knäckt att jag inte var i samma form som innan skadan. Trots att jag var igång lite efter 10 veckor, kunde jag långt ifrån vinkla foten normalt, vilket påverkade träningen enormt. Under den här tiden som har gått så tränar jag lite mer hälsosamt än tidigare också, vilket är anledningen till att jag inte springer lika ofta längre. Har dessutom inte riktigt lika mycket tid att avsätta till träning numera.

Anonym sa...

oh fan , skada på fötter tar en bra tid att läka , vet av egen erfarenhet och jag måster erkänna att jag är beroende av att springa =). fast jag måste fråga om du gått tillbaka till ortopeden för att få foten undersökt igen ? kan va något mera allvarligt. speciellt om man inte kan vinkla foten rätt !
och så ska de ju vara denna förbaskade tid som spökar... nej jag kan förstå att du inte har tid något mera, jag vet inte vart fasiken tiden tar vägen.

/M

Susanna sa...

Det tog ca ett halvår innan foten blev någorlunda bra. Besökte aldrig ortopeden något mer. Han tyckte inte ens att jag behövde gå till en sjukgymnast eftersom han tyckte att jag verkade ha bra träningskoll och klara det på egen hand. Fick lite övningar att göra hemma. Foten är dock bra nu =0)

Anonym sa...

håhå se där inte änns behöva gå till sjukgymnasten för att man kan själv, imponerande. fast det tog sin tid oxå för en stukning så fast dom flesta brukar inte ta till räckligt tid för att läka upp fotskader vilket medför flera skador... så du är smarten du.. man får väl vara glad för att det inte varit något värre.

/M

Susanna sa...

Mackan, I know! Jag tänker alltid ett steg längre =0)