tisdag 10 mars 2009

Deo för hår


Förra veckan när jag var hos frissan fick jag deo-vax applicerat i håret. Tro det eller ej, men det är en makalöst bra produkt som jag bara MÅSTE göra reklam för. Håret blir helt perfekt, och det känns till skillnad från vanligt vax inte "vaxigt". Dessutom luktar håret så gott efteråt. Jag blev så fascinerad av denna produkt att jag ville köpa ett stick direkt. Tyvärr hade de inga hemma, så Nelli (min frisör) lovade att beställa hem ett till mig.

Vaknade (runt 11.00) till följande sms imorse: "Hej tjejen! Har din roll on. Du är välkommen att hämta den. Nelli".

Blev otroligt glad och hoppade upp från sängen direkt. När jag väl satte mig på cykeln för att hämta mitt vax började det ösregna. Såg rent genomrutten ut när jag kom hem. Dygnsur och irriterad! Som om inte det vore tillräckligt irriterande så slutade det självklart regna när jag satte foten innanför dörren. För en stund tittade till och med solen fram, vilket gjorde mig riktigt förbannd. Var fan gömde den sig tidigare? Idag kändes det verkligen som vädret lekte kurragömam med mig. Men, men...det sägs att man inte kan få allt, och idag håller jag verkligen med. Jag fick inget fint väder, men jag fick åtminstonde mitt efterlängtade hårvax =0)

Nu ska jag ta ett härligt bad!

Sköt om er!

9 kommentarer:

Anonym sa...

hmm kan inte säga att jag har sett den deon för håret förrut men den måste va ny på marknaden så jag får ta se va sjutton som finns i den men med tanke på att våren är precis utanför tröskeln så ska jag dra fram rakmaskinen och rakhyveln och bli skallig ännu än gång. går inte uppemot lite att ha inget hår alls när det är varmt.

hmm jag ska inte klaga solen var uppe redan vid 7 hos mig när jag skulle ut och springa och så har den varit framme under hela dagen så jag är som en solstråle själv nu.

vilken härlig frisör du har som beställer åt dig oxå, de måsta va nån kompis till dig eller ?

/Markus

Susanna sa...

Min frisör är helt fantastisk! Har klippt mig hos henne i 7-8 år. Det är ingen kompis sedan tidigare. Vi har lärt känna varandra genom mina frisörbesök =0)

Anonym sa...

ja de kan ju förklara saken , då ska hatten av för frisören din !

/Markus

Susanna sa...

Låter bra Mackan! Lite jobbigt om du ska ta dig till Malmö från Sthlm bara för att klippa dig dock =0)

Anonym sa...

mja får man en kunglig behandling hos frisören så vet i katten om man borde åka så långt ändå =).

/Markus

Susanna sa...

Kungliga behandlingar kan man bara få i Stockholm! Hos Nelli får du störtskön malmöitisk behandling till bra pris =0)

Anonym sa...

ah det kungliga ligger i handlingen inte i titeln min kära =).

/M

Susanna sa...

I know, men malmöitisk behandling låter ändå bättre =0)

Anonym sa...

malmöitisk behandling ! måste erkänna att jag började skratta, kom att tänka på något helt annat när du skrev så !
det lät emmm ... väldigt Exotiskt ! Haha !

/M