onsdag 11 mars 2009

Dagen

På förmiddan fick jag och Mickan lite "aha-upplevelser" när vi satt på biblioteket med bibliotikarien som vi hade bokat. Helt plötsligt blev det till skillnad från tidigare jättelätt att hitta vetenskapliga artiklar. Hjälpen var verkligen guld värd!

Eftermiddagens föreläsning handlade om enkätmetodik, och var även den mycket givande. Mot slutet av föreläsningen skulle vi sitta i grupper och formulera enkätfrågor. Jag, Mickan och Helena hamnade i samma grupp och skulle utifrån "studenters attityder till rökning" komma på lämpliga frågor. Det var hur knepigt som helst, med tanke på att vi hade 24 punkter (som vi gått igenom de 2 första timmarna av föreläsningen) vi skulle ta hänsyn till. Vår grupp tänkte på ALLT, och då menar jag verkligen ALLT!

Så här lät det bland annat vid ett tillfälle när hela gruppen började asgarva:

Helena: "Vad är din uppfattning om människor som röker? Man kanske skulle kunna formulera om den?"

Mickan: "Hur ställer du dig till rökare? Eller nej, det blev konstigt. Då kanske de missförstår och tänker "typ en meter, två meter ifrån", och det är ju inte så vi menar."

Jag: "Om vi skulle ställa den frågan på Rosengård skulle dem säkert svara: Vadå ställer? Jag sätter mig på stolen vid köksfläkten."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Sorry, jag skrev visst lite fel;) Tack för rättelsen=D Så jävla kul i skolan ibland alltså=D

Anonym sa...

ahaha nej kära Sanna dom röker vattenpipa istället =), jo jag råkar ha vänner i rosengård.

nu måste jag nästan fråga efter vad resultatet på undersökningen blev.

/Markus

Susanna sa...

Jasså, har du rötter från mellanöstern eller?

Vi gjorde aldrig någon undersökning. Vi tränade bara på att göra lämpliga enkätfrågor.

Anonym sa...

jag som vart nyfiken på resultatet !

/M