fredag 27 mars 2009

Gårdagens pendling

Pendlingen hem från Helsingborg igår var riktigt rolig. Satte mig i en 4:a (2 säten mitt emot). Mitt framför mig satt en kille i 16-17 års åldern, och han påminde om Sune med sitt spretiga blonda hår. En kort stund efter att jag satt mig, satte sig en utländsk snubbe (25-30 år) bredvid "Sune", vilket nästan direkt resulterade i ett skrattanfall för min del. Kontrasten mellan dem två såg så sjukt rolig ut. Megasvennen vs. Megablatten.

När tåget börjat rulla tog "Sune" upp sin dator för att kolla på film. Utlänningen bredvid "Sune" tjuvkikade på filmen, och hela vägen mellan Helsingborg och Lund höll jag nästan på att kvävas av skratt för att dem två skrattade i duett.

När "Sune" klivit av i Lund började utlänningen prata med mig. Mördarrepliken den här gången var: "Jag såg dig skratta åt oss. Du har vackert leende". Jag höll bokstavligt på att dö (pinsamt or what, när tåget är proppfull med människor) när han sa det, och svarade därför lite skämtsamt: "Ja, det är inte lätt att hålla sig för skratt när andra runtomkring en skrattar". Mr utlänning började förklara filmen detaljerat med sin brytning , vilket var galet roligt. Han avslutade lite fint med: "Du måste titta på EROTRIPP" (Eurotrip).

Efter den snabba filmfaktan tog Mr utlänning konversionen till level 2, dvs. relatonsprat. "Är du upptagen?" (Han undrade ifall jag var singel eller ej.) Jag svarade "Ja" eftersom jag lyssnade på min iPod (övade in min uttagningslåt), och inte ville bli störd. Han fattade dock inte det. Självklart blev han nyfiken på min och "pojkvännens" relation, vilket tvingade fram mig en massa vita lögner, som han faktiskt gick på. Feels good!

Nu ska fira helg genom att ta mig ett eucalyptusbad!

Ha det bra vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, man träffar en massa trevliga karaktärer på tåget men jag har bara haft trevliga upplevelser än så länge. aldrig sett Erotripp så den kanske ska ses.

/M

Susanna sa...

hmmm...kanske...eller Eurotrip som den faktisk egentligen heter.

Brukar också träffa mycket härliga människor på tåget. Han var dock bara lite 2 much!