tisdag 10 mars 2009

Lång dag imorgon

Imorgon väntar en lång dag, vilket innebär att det snart är dags för mig att sova. På morgonen (09.00) har jag bokat bibliotikarie som ska hjälpa mig att leta fram vetenskapliga artiklar till litteraturstudien, och på eftermiddagen blir det föreläsning till 16.00. Känner redan nu hur jobbig dagen kommer bli. Att stiga upp klockan 05.00, och inte vara hemma förrän efter 18.00 är inget hit.

Nu ska jag dricka upp min kopp te (Japansk Lime Sen), sen är det dags att sluta ögonen.

Sov gott kära läsare!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste säga att jag tycker synd om dig, speciellt när man ska plågas med en föreläsning så sent. Själv är man ledig hela veckan och jag klev up vid 09.30 idag ! inget slår sovmorgon. Har till och med bokat tid hos min massör vid 15.00 så jag ska senda dig en tanke din stackare som måste plågas =). ha en så smärtfri dag som möjligt =).

/Markus

P.S hoppas du inte får en kinkig biblotekarie, dom är inga roliga att va runt. D.s

Susanna sa...

Kul att du tänker på mig =0) Du verkar göra det rätt ofta...haha =0) Jasså, inte illa att vara ledig. Vad sysslar Markus med annars? Bibliotikarien var riktigt trevlig. Tror till och med att du hade gillat henne =0)

Anonym sa...

ja måste skicka stackars arma människor lite omtanke när dom plågas, hehe.
tänker jag på dig ofta ? haha hur svarar man på en sådan sak ? =)
vad jag sysslar med annars ? emm förgyller din dag eller menar du när jag inte förgyller din dag ?

skönt med bibliotekarier som är trevliga man kan slappna av då annars så sitter man på helspänn hela tiden på biblan vilket gör det inte obekvämt utan jobbigt att plugga oxå.
hade jag gillat henne oxå ? hmm kanske de ja brukar vara rätt så petig, haha, nej men de hade jag säkert .. ja brukar ha den effekte på bibliotekarier =D.



/Markus

Susanna sa...

Ahhhh.....Blir man frustrerad eller blir man? Du kan ju inte skriva så fattar du väl? Och det hade inte förvånat mig om du asgarvar i denna stund som du läser detta för att jag börjar bli sjukt irriterad. Jag menar när du inte "förgyller" min dag.

Du verkar onekligen ha en jäkla effekt på folk. (Talar av egen erfarenhet)

Anonym sa...

Hehe, mja asgarva vet jag inte men ett stort fånigt flin har jag över läpparna.
frustrerad , irriterad ? men kära vännen inte ska du bli sådan dära, ja kan väl svara på frågan om den betyder så mycket.
tänker jag på dig mycket? yes, det är alltid lika trevligt å komma in och se vad du satt upp , när man haft en jobbig dag och behöver koppla av. så svaret på din fråga , yes tänker på dig lag mycket om jag säger så då =P.

men när jag inte förgyller din dag... det är en större och mer omfattande fråga, jag får säga att jag , räddar liv, Lär ut hur man räddar liv, tränar och det mesta av tiden just nu är att plugga. på kvällen blir det (om jag har lite tid över) läsa eller titta på film innan dagen tar slut , mest blir det läsande nu för jag fick tag på mahatma gandhis bok vilket jag måste säga hänför mig just nu så det är svårt å lägga ner den. Han är min superhjälte =).

och jag får be om tillgift för "effekten" den brukar komma olägligt ibland , jag ska försöka tygla den, =D.

/Markus,

Susanna sa...

Så du är både "fejk-tandläkare" och lifeguard. Hmmm...vilka räddar du? Personer som drunknar, pensionärer som trillar? Tell me...fattar fortfarande ingenting...haha =0)

Anonym sa...

räddar allt och alla ! ibland behövs det bara att man lyssnar på någon för att rädda dom. det ser ut att fungera oxå , vilket är skönt för jag skulle nog inte förlåta mig själv om de skulle ske dom något ont.
3 dagar sen fick jag dra upp en 9 årg grabb som hade fått Epilepsy anfall, det var bara att lägga honom i rätt ställning och vänta tills det gick över. fast han fick ett elakt snitt i kinden när han föll så vi fick ta hand om honom tills hans föräldrar och ambulansen kom.

tror det konstigaste jag räddat dock vart en pomerainian, han tog sig an ett för stort uppdrag, speciellt med dom små benen =). havet vs minihund , 1-0 till havet.

/M

Susanna sa...

Stackars kille! Tur att han klarade sig i alla fall!

"Pomerainian"? Va fan är det?

Anonym sa...

pomeranian, vi kallar dom dvärg spets hundar.
jo grabben mådde bra faktist och dagen efter kom hans föräldrar med blommor som tack ! man gjorde bara sitt jobb men man kände sig stolt den dagen ! haha fan ja älskar å vara självgod =D.
fast han kommer ha ett elakt ärr på kinden ... fast han blev glad när man talade om att chicks loves scares =D.

/M

Susanna sa...

OKEJ! Eftersom jag typ inte kan ett skit om djur så har jag ingen som helst aning om hur en dvärgspets ser ut. Jag är ingen djurmänniska om man säger så.

Snällt av dem!

Anonym sa...

dom ser ut som små råttor, haha. nej men .. hmmm

http://www.pomeranianklubben.dinstudio.se/empty_6.html

tror du ska kunna se dom där.

/M

Susanna sa...

Ärligt talat så bryr jag mig inte hur dem ser ut. Hade jag brytt mig så hade jag nog letat på goolge. Sus och djur går inte hand i hand.