fredag 6 mars 2009

Mina nyinköpta espadrillos



(Espadrillos från Vagabond- 399 kr.)

15 kommentarer:

Linis sa...

Sjukt snygga!

Jacqueline sa...

så fina! Till jeans och ett vitt linne! Nice!! =)

Anonym sa...

vänta nu lite här ! du har ju snott mina dojjer ! du lovade inte gå igenom mina grejer.

/Markus

Susanna sa...

Mackan, det är mina dojjor, INTE dina!

Anonym sa...

jag saknar mina manschettknappar och mina solgalsögon! jag såg nog att du fingrade på dom förut oxå! va i hela friden ska du med manschettknapparna till då?
dom där skorna är mina om du vänder på dom så ser du att det står mitt namn på dom =).

/Markus

Susanna sa...

Tänkte använda manchettknapparna som hängsmycke =0)

Anonym sa...

haha, ska du ha mina initialer som öronhängen ?
jag finner inga ord =D

/Markus

Susanna sa...

Nä, vill inte ha dem hängandes i öronen. Vore ju sjukt fult, om dem nu inte är snygga så att säga =0) Vad är initialerna då? M och? Eller är Markus bara ett påhittat förnamn?

Anonym sa...

M.G
och ush påhittat är billigt och boring !
Markus är mitt riktiga namn, kommer från antikens Rom och betyder Stridsman... tyvärr har man fyllt ut dom skorna till bredden.

manschettknapparna fick jag i min 21 års dag av min farbror M:et och G:et är i rödguld och runt om vanligt silver. och dom hade nog passat fint på dig =).

/Stridsman

Susanna sa...

Kul info!

Namnet Susanna härstammar från den persiska staden Schushan, som vi vanligen kallar Susa. Staden betyder ”de vita liljornas stad” och kvinnonamnet Susanna betyder därför ”den vita liljan”. Susanna är en grekisk form av det hebreiska namnet Shushannah, som betyder ”lilja”.

Det vore mycket bättre om du hade haft initialerna S och C. Det hade varit snyggare att ha som hängsmycke =0) Har du svenskt eller utländskt efternamn?

Anonym sa...

Den vita liljan ! I see the resemblance ! sådant är alltid kul att få reda på. Ja och så spökar perserna ännu ängång ser jag =).
S.C ... hmm ja inget är omöjligt =). yes mitt efternamn är utlänskt. fast det är inte omöjligt att skaffa S.C som hängsmycke ... jag har ett par ideer som skulle funka på dom initialerna.

/M.G

Susanna sa...

Hur ser dem idéerna ut då?

Anonym sa...

massa konstigheter ... kanske sätta ihop S:et och C:et så att dom hänger i en krans typ .. eller som jag gjorde till min syster .. köppte en liten diamant och satte in hennes initialer i diamanten .. man måste ha bra ögon eller ett förstorings glas för att se initialerna ... men de vart en kul grej .. alla som får reda på det måste se eller försöker se initialerna ... och dom som inte kan stör sig på de tills dom har sett de genom ett förstorings glas .. diamanten är formad som en vattendroppe

men ja brukar skissa oftast för att få fram ideerna ... eller så kommer dom till mig...

/M

Susanna sa...

Diamanter och BLING BLING är inte min grej, men det låter häftigt =0)

Anonym sa...

diamanter och bling är inte häftiga men det ser trevligt ut när dom sitter med sina förstorings glas och ska börja mixa med den lilla diamanten .. det är hederlig hantverk minsann.

så du har inga smycken alls ? det är rätt ovanligt ändå =)

/M