tisdag 10 mars 2009

Dagens middag

(Mix á la Sus)

26 kommentarer:

Anonym sa...

okej bilden ser aptitlig ut men du får faktist säga vad det är i den!

Påminner mig om min tandori zuccini men det kan va koskos du har i och jag har inte koskos i min.

/Markus

Susanna sa...

haha....hemligt recept! Det gömmer sig dock ingen kokos i rätten.

Jacqueline sa...

han menade COUSCOUS! haha. Svaret är QUINOA! hahah älskar sånna här missförstånd.

Susanna sa...

hahahaha....denna var riktigt ball! Helt rätt Jacke! Dock gömmer det sig Bulgur i rätten också =0)

Anonym sa...

hmm nu måste ja prova kokos bara för de =). och jag brukar inte skriva Couscous för ordet Cous betyder något vulgärt på ett språk jag håller kärt så. jag håller inte det vulgära kärt men språket damn it ! =).


/Markus

Susanna sa...

Har du sagt A, så får du fan säga B! Vilket språk betyder Cous något vulgärt på? Och vad betyder det?

Anonym sa...

Men A är så mycket roligare än B, därför brukar jag försaka B och bara hålla mig till A. dessutom rodnar jag bara jag tänker på ordet, haha.


/Markus.

Susanna sa...

SLUTA! Skit i betydelsen då! Vilket språk är det då?

Anonym sa...

hmmm ok säger jag språket i sig blir det inte lika roligt men jag kan ge dig ledtrådar, få se nu ... det kommer från mellanöstern och just detta språk frins bara i detta land och har inte något med arabiska att göra(inte mycket i alla fall) detta land har engång i tiden lagt undersig stora landområden från medelhavet ända till indien om jag inte minns fel, och om man har sett filmen 300 så spelar dom "badguys" i filmen så att säga.
och språket heter Farsi

/M

Susanna sa...

Jga har undersökt att Farsi = Persiska och talas i Iran. Har du rötter därifrån?

Anonym sa...

en av rötterna sträcker sig dit åt men man har många rötter att hålla reda på , brukar trassla till sig ibland speciellt när man ska tala, det är hemskt =).

/M

Anonym sa...

ush försmart är du för mitt bästa =D.

Susanna sa...

Så du har rötter från Iran, men du har svenskt namn? Vart sträcker sig den andra "roten"?

Anonym sa...

Jag har bott här hela mitt liv så jag fick ett svenskt namn för att jag är svensk i guess =). farfar var irländare.

Susanna sa...

Är båda föräldrarna från Iran? Har du varit i Irland någon gång? Eller du kanske måste lära dig dansa riverdance först? haha...det varekar hur som helst vara ett riktigt mysigt land.

Anonym sa...

far var halv iransk och halv irländare... emm aldrig varit i irlandfaktist ... vet inte varför , bara varit massor i england men inte irland.
hehe, nej jag är ingen hejare på riverdance men man vet aldrig vad generna gömmer, jag kanske är en naturbegåvning. hört att det irlänska höglandet ska vara oslagbart så man kanske ska spendera lite tid där i så fall... tycker om den avslappnade miljön som det ska påstås råda där , ungdomar som rider på hästar mitt i dublin iställer för att åka på scootrar.

/Markus, Ireland here we come !

Susanna sa...

Okej! Är mamma från Sverige eller?

Ja, Irlands natur verkar underbar!

Anonym sa...

nope mamma är ej svenks heller. =D

/M

Susanna sa...

Jasså, vart kommer hon ifrån?

Anonym sa...

hon kommer från Iran oxå ...

/M

Susanna sa...

Jasså, okej! Men är du född här då?

Anonym sa...

nej var född i iran men fick flytta hit när jag var nåt år.
ush nu har du gjort mig sugen på att åka till Irland ... typsikt dig Sus

Susanna sa...

Okej! Känner du dig som "svensk" då? Du använder i alla fall bra svenska i skriftspråket. Och DU, bryter du när du pratar? Eller du låter som en renodlad Stockholmare? haha...

Anonym sa...

haha nej jag bryter inte på något sätt alls ... och botkyrka svenska är inte dirket min grej .. låter rätt så emm ... säreget, när man hör det. jag ser mig själv som svensk ja ... med tanke på att jag inte har varit i något annat land , förutom att ha varit på semester så klart men thats it.

/M

Susanna sa...

Bra att du inte bryter! Brytning är fruktansvärt!

Anonym sa...

vet inte vissa brytningar är extremt behagliga =)... hade en tjej på jobbet som kommer från brasilien och hennes brytning njuterman nästan av när hon talar. fast botkyrka svenska , ja det låter som det låter =). det hemska är nog att jag fattar vad dom säger ändå..

fast ni bryter rätt så friskt i skåne =).. skulle åka till köpenhamn och polarn skulle fråga efter vägen ... när han satte sig i bilen igen så trodde han att vi redan var i danmark för han förstog inte vad gubben sa... fast måste erkänna även om jag förstog vad han sa så hade han en bred bonna skånska. =)

/M