måndag 23 mars 2009

Ser jag tysk ut?

Igår fick jag en sjukt rolig fråga när jag befann mig i gymmet, nämligen: "Kommer du från Tyskland?" Gissa tre gånger om jag höll på att dö av skratt? HAHAHA...

Sämre raggningsreplik får man verkligen leta efter. Snubben som ställde frågan kom från Österrike och hade tydligen spanat in mig i gymmet förra veckan. Under hela min gymvistelse skulle han köra maskinerna bredvid mig, vilket efter ett tag blev riktigt jobbigt. Precis innan jag skulle gå tänkte han briljera med sina träningskunskaper genom att ge mig träningstips (och han var inte ens vältränad). Jag tänkte mest: "Yeah right, pladdra du på". Jag lät all info passera in genom ett öra för att lika snabbt passera ut genom det andra. Efter "träningstipsen" frågade han mig självklart hur länge jag hade tränat. Ville inte riktigt knäcka hans tränings-stolthet, så jag sa bara "ett bra tag". Självklart frågade han då: "hur länge?", och när jag sa "9 år på Friskis", höll han bokstavligt talat på att tappa sina vikter. Han bara: "9år?!?, 9 år?!?, 9 år är länge! Du ser stark ut.". Gissa om han blev chockad? Mitt i den extrema chocken dissade jag honom och gymmet.

Det var den gymupplevelsen!

Tschüss!

10 kommentarer:

Anonym sa...

wow jag vet inte vart jag ska börja eller om jag ska skratta eller gråta ... ok först den mera uppenbara .. 9 år då får man stånede ovationer, definierar en lite som människa och vad man har för karaktär .. och så österikaren måste ja ju bara kommentera ... och om det är sådana raggningsrepliker som går hem i österike så vet jag att jag måste flytta dit med det samma !

Österikare vs Sus ... 1-0 till Sus

/M

fajndivajn sa...

HAHAHAHA, det var det bästa på länge. Markus, vi skrattar åt sådant här!

Anonym sa...

jo sara jag skrattade så jag fick tårar i ögonen ... jävlars man måste älska gymmet..

/M

Susanna sa...

HAHAHAHAHA....Österrikaren fick tillockmed mig att skratta rätt så rejält. Mackan, inte en chans att du får köra den repliken. Du kommer bli loser-stämplad för resten av livet i så fall...haha =0)

Anonym sa...

Ok sara , då skrattar vi åt sådant då ... spikat !

Ja du Sus jag är grymt imponerad att han vågade att ta första steget ... men jag måste nog säga med tungt hjärta att han gjorde katastrofalt dåligt ifrån sig men ... men ska vi vara så hårda med loser-stämplen ? räcker det inte att du tog hans självrespekt och krossade hans självförtroende =).

/M

Susanna sa...

Ja, han gjorde verkligen dåligt ifrån sig. Lite i klass med "Står du här och smular?" =0)

Jo, kanske lite väl hårt! Vi nöjer oss med att jag gick vinnandes ur den ronden =0)

Anonym sa...

haha, står och smular .. inte hört den förut ...

/M

Susanna sa...

Den e ju en klassiker!

Anonym sa...

ja okej då jag är väl inte van vid sådana klassiker i så fall =P måste använda den på jobbet idag bara för de =)

/M

Susanna sa...

Övermobbat att använda den ju!